Spring Sale: Tusenvis av tilbud

Reklamasjon

Hvis du har kjøpt en vare fra oss som du opplever som defekt innenfor klagefristen, vennligst kontakt vår kundeservice FØR du sender varen tilbake til oss. Vi prøver alltid å gjøre prosessen enklere for både deg og oss ved å ha en dialog på forhånd om reklamasjonen.

Kontakt vår kundeservice på info@aktivvinter.no med følgende informasjon:
- Ordrenummer
– Hvilket produkt er det snakk om
- Kort beskrivelse av feilen og hva som skjedde
- Bilder eller video av feilen

Dersom vurderingen av saken sier at det er en reklamasjon, så sender vi en gratis returetikett slik at du kan returnere varen til oss uten kostnad. Husk imidlertid alltid å få en kvittering på at du har sendt varen tilbake, da du er ansvarlig for at den returnerte varen kommer tilbake til oss.

Dette er reglene:
Etter kjøpsloven så har man klagerett i 24 måneder på alle varer. Dette betyr at du som kunde kan klage på eventuelle feil og mangler som var tilstede ved levering. En forutsetning for dette er imidlertid at mangelen ikke har oppstått ved feil bruk av produktet eller annen adferd som kan forårsake skade og bidra til årsaken til mangelen.

I henhold til klageretten kan du få produktet ditt byttet, reparert, pengene refundert eller prisavslag. Løsningen avhenger av den enkelte situasjon og Aktivvinter.nos vurdering av reklamasjonen – og ikke av hva du selv foretrekker. Det ovenstående er også betinget av at det er en berettiget klage.

Vi behandler reklamasjoner i samarbeid med våre leverandører og gir deg en tilbakemelding innen rimelig tid – vanligvis innen 1 uke, men dette kan variere i forhold til reklamasjonens art og i forhold til leverandøren.


Spørsmål om reklamasjoner?

Det er viktig å være klar over at reklamasjonsretten ikke dekker normal slitasje eller andre feil som du selv har forårsaket. Etter kjøpsloven omfatter klageretten kun feil eller årsaker til feil som var tilstede da du mottok varen.

Vi behandler klagen din innen "rimelig tid". Oftest vil det ta mindre enn en uke – men i noen tilfeller kan det ta lengre tid dersom saken er mer komplisert. Det kan for eksempel forsinke prosessen dersom vi først er nødt til å bestille en reservedel fra leverandøren. Vi vil holde deg løpende oppdatert om saken.

Hvis reklamasjonen er berettiget, betaler vi for retur av den defekte varen. Du får mer informasjon om dette fra vår kundeservice.

Hvis klagefristen er utløpt, kan vi dessverre ikke hjelpe deg. I henhold til norsk lovgivning er det 2 års klage- og reklamasjonsrett.

Kundene våre elsker oss
    
Mer enn 500.000 kunder siden 2003.