Alle prisene på AktivVinter.no er inkludert norsk toll og moms. Vi tar forbehold om eventuelle feil i de angitte prisene. Vi forbeholder oss retten til å endre våre utsalgspriser uten varsel.
Utsolgte varer
Det tas forbehold for utsolgte varer og leverandørsvikt
Forsendelse, levering og avtaleinngåelse
Levering av varene skjer med PostNord. Vi leverer kun til norske adresser (ikke til adresser på Svalbard eller Jan Mayen, med postnummerne 9170, 9171, 9172, 9173, 9174, 9175, 9176, 9178, 9179, 8099).
Ordrebekreftelse
Det vises en kopi av ordrebekreftelsen i forbindelse med gjennomføring av kjøpet. Ordrebekreftelsen sendes også via e-post til den e-postadressen som kunden har opplyst i forbindelse med kjøpet. Ordrebekreftelsen kan rekvireres igjen ved henvendelse til info@aktivvinter.no
Leverings- og ekspedisjonskostnader
Ved bestilling er kostnader til levering og ekspedisjon min. 79NOK ved levering til kundens nærmeste PostNord utleveringssted. Dette betales av kjøper. Ved bestilling for minimum 1499 NOK leveres ordren fraktfritt. Leveringen skjer normalt innen 5 - 7 hverdager etter at bestillingen er mottatt. Hvis varen er forsinket vil kunden motta beskjed via e-post eller telefon.
Betaling med kort
Så snart vi har mottatt din bestilling via nettbutikken sender vi en e-post med ordrebekreftelse til deg. Denne e-posten vil inneholde den samlede betalingssummen samt ordrenummer. Ved avsendelse at varen vil du motta en e-post med en lenke til din faktura som kan hentes online.
Angrerett
Du har 14 dagers angrerett når du handler hos AktivVinter.no For bestillinger foretatt i perioden 1/11 til 22/12 vil angreretten gjelde frem til 5/1 det etterfølgende året. Angreretten utløper 14 dager etter den dagen du: 1. Har mottatt varen 2. Får den siste varen i fysisk besittelse hvis det dreier seg om en avtale med flere forskjellige varer som er bestilt i samme ordre, men levert hver for seg.
Du skal gi oss beskjed innen 14 dager om at du ønsker å angre kjøpet. Beskjeden skal gis via e-post, telefon eller lignende. I beskjeden skal du gjøre oss tydelig oppmerksomme på at du ønsker å benytte angreretten. Du kan også velge å bruke vårt standard returskjema som du sender med i retur sammen med varen(e). Du kan finne returskjemaet her. Husk å opplyse om at du vil bruke angreretten din.
Det enkleste for deg som kunde er å sende varen raskt tilbake til oss med retur-o g bytteskjemaet som det er lenket til i e-posten du mottar når varen ble sendt fra oss.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte mottakelse av varen uten å gi oss tydelig beskjed om dette.
Vær oppmerksom på at nekter du mottakelse av en pakke, fordi du angrer kjøpet ditt, sidestilles dette med å sende retur ved bruk av vår returetikett. Vi motregner derfor 199NOK for denne type returpakker.
Bemerk at angreretten ikke gjelder for ski da de blir levert med bindinger montert, med mindre annet er skriftlig avtalt.
Kostnader ved retur
Varer som skal i retur til oss skal sendes uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du er selv ansvarlig for å dekke utgifter i forbindelse med returnering av varen(e). Det koster 199 kr.
Varen(e) skal sendes til følgende adresse:
E-portaler ApS Damvej 114 8471 Sabro Danmark
Du er ansvarlig for varen(e) fra varens/varenes levering og ved returnering er du ansvarlig for at varen(e) er pakket forsvarlig inn.
Varens stand, når du sender den tilbake:
Ved returnering skal varen være ubrukt og i original emballasje. Dersom original emballasje ikke medfølger er det en risiko for at varen ikke godkjennes som returnert i samme stand som den ble kjøpt. Merker og lignende skal ikke være fjernet fra varen. Husk å legge ved bytteskjemaet som du har mottatt i e-posten ved avsendelse av ordren fra oss.
Du er kun ansvarlig for eventuelle forringelser av varens verdi som skyldes annen håndtering enn hva som er nødvendig for å prøve og undersøke varens egenskaper og den måten den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk.
Hvis varen er brukt/prøvd mer enn beskrevet over vil den bli betraktet som brukt. Dette vil bety at du kun vil få en del eller ingenting av kjøpsbeløpet tilbake for varen - avhengig av varens handelsmessige verdi.
For å motta hele kjøpsbeløpet i retur skal du gjøre det samme som man kan i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i bruk.
Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer kjøpet får du naturligvis tilbakebetalt det beløpet du har betalt for din ordre. Hvis en eller flere av de returnerte varene har et verditap som du er skyld i vil dette trekkes fra kjøpsbeløpet.
Hvis du benytter deg av angreretten vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader, hvis hele ordren returneres (gjelder ikke frakt for å sende varer i retur). Vi gjennomfører en såkalt tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som ble benyttet ved den opprinnelige transaksjonen. Vær oppmerksom på at din sett-rabatt forfaller ved returnering av kun ett av produktene i settet.
Vi kan tilbakeholde refunderingen inntil vi har mottatt varen(e) i retur med mindre du har fremlagt dokumentasjon for returnering innen varen(e) er mottatt hos oss.
Vi tilbyr kjøp av returetikett som kan brukes ved returnering til oss. Denne koster 199 kr og kan finnes her.
Leveringskostnader ved delvis retur
AktivVinter.no gir sine kunder mulighet til å angre kjøpet for deler av deres ordre. I tilfelle av at en kunde angrer kjøpet for deler av en ordre har forbrukeren ikke krav på hverken full eller delvis tilbakebetaling av leveringskostnder. Frakt blir kun tilbakebetalt når en kunde returnerer hele ordren.
Registrering av opplysninger
AktivVinter.no registrerer ditt navn og adresse, samt faktura i sitt kundekartotek i forbindelse med kjøpet. Dette gjøres for å kunne levere varen til riktig adresse. Opplysningene gis ikke videre, men AktivVinter.no beholder registreringen i fem år, som er i henhold til lovgivningen. Den dataansvarlige for AktivVinter.no er Eportaler ApS. Les mer om hvordan AktivVinter.no oppbevarer personopplysninger under personvern.
Reklamasjon
Som forbruker har man 2 års reklamasjonsrett fra den dato man mottar varen. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, penger tilbake eller avslag i prisen - avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget.
Dersom varen er forsinket eller har en feil kan du rette en klage til vår kundeservice innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen eller burde ha oppdaget feilen ved normal gjennomgang av varen. Du kan klage skriftlig eller muntlig. To år etter at du har mottatt varen opphører retten til å klage i henhold til kjøpsloven § 32, med mindre annet er avtalt.
Når AktivVinter.no mottar en klage over en vare, behandles klagen hurtigst mulig. Dersom varen skal sendes tilbake vil AktivVinter.no dekke kostnader i forbindelse med forsendelsen.
Hvis du vil klage over kjøpet du har gjort, skal du henvende deg til AktivVinter.no på e-postadressen info@aktivvinter.no. Hvis det ikke lykkes å finne en løsning kan du rette en klage til forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no